Aasta Logistikateo tegi Eesti Logistikaklaster

21.12.2011

Konkursi Aasta Logistikategu 2011 Suure Auhinna pälvis Eesti Logistikaklaster kruiisilaevade pööringu väljatöötamise ning eduka teostuse eest Tallinna Sadama, Tallinna Lennujaama ja CF&S Estonia koostöös. Logistikateo eesmärk oli teha Tallinnast Läänemere kruiiside algus- ja lõpp-punkt, tuues Eestisse rohkem pööringuturiste, kelle teenindamine on keskmisest suurema kasumlikkusega nii kaubandus-, turismi- kui ka transpordisektorile. Laevakruiiside mõistes on pööring reisijate vahetamise protseduur, kus sama sihtkoht on nii kruiisi algus- kui ka lõpp-punktiks. Kruiisifirma Happy Cruises lõpetas Tallinnas kruiisi, saatis reisijad lennuki peale, võttis lennujaamast uued turistid vastu, kellega järjekordsele kruiisile mindi. Tallinnas toimus pööring 5 korda, teenindati 7204 kruiisireisijat. Vastavalt Tallinna Sadama analüüsile on pööringu kogukäive tavakülastustest 2,3 korda suurem (kruiisifirma ostud ettevõtetelt, reisijate kulutused linnas) ning 3,6 korda suurem kui võrrelda ainult kruiisifirma oste ettevõtetelt (sadama-, lootsi-, lennujaama- ja veeteedeameti maksud, transport, ekskursioonid, pagasikäitlus, agenteerimistasud, laevavarustamine jms). Tänu edukale tööle käesoleval aastal, on 2012 oodata kuni 20 000 pööringuturisti. Pööringu teostajad olid Eesti Logistikaklastris koostööd tegevad Tallinna Sadam, Tallinna Lennujaam ja CF&S Estonia (tegeles laevade agenteerimise ja reisijate pagasi veoga). Klastri nimel auhinna vastu võtnud Andres Valgeristi sõnul on tegemist ilmeka näitega klastrikoostööst, kus asju ühiselt ajades saavutatakse üksikutele ettevõtetele üle jõu käivad eesmärgid.

 

Kaks võrdse kaaluga Auhinda (konkursil teist ja kolmandat kohta traditsiooniliselt ei eristata) läksid Eesti Raudteele Koidula raudtee piirijaama avamise eest ning Girfile elektroonilise piiriületussüsteemi GoSwift väljatöötamise eest koostöös Siseministeeriumi ja ERAA-ga. Kaasaegse Eesti suurim rajatud uus taristuobjekt, 70 miljonit eurot maksnud ja tänavu avatud Koidula moodne piirijaam, suurendab raudtee läbilaskevõimet, Eestit läbivate logistikakanalite konkurentsivõimet ning muudab kaupade piiriülese liikumise efektiivsemaks koondades piiriületusega seotud protseduurid ning kaubakäitlemise ja raudteeveeremi hooldusega seotud funktsioonid kompaktselt ühte jaama. Nüüdsest on taas võimalik raudteed pidi üle piiri liigutada kõiki kaubagruppe. Koidula jaama rakendumisega vabanes Tartu piirijaama staatusest, millega vähenesid oluliselt linna turvalisuse ja ohutusega seotud riskid. Piirijaam taasühendas Eesti territooriumil Tartu-Valga-Koidula raudteelõigud, mis avab uued võimalused kaupade ja reisijate veoks nii Eesti siseselt kui naaberriikide vahel ning arendab kohalikku elu.

 

Illimar Paul

konkursi peakorraldaja,

Sensei OÜ juhataja

 

Tanel Raig

žürii esimees

 

 

Lisainfo: Illimar Paul 50 999 00